Nasza relacja z wycieczki do Brukseli i wizyty w Parlamencie Europejskim

Po wielu godzinach męczącej jazdy autobusem w końcu dotarliśmy do schroniska młodzieżowego „Jacques Brel” Hostel w Brukseli. Już pierwszego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie pięknego miasta. Wieczorem wybraliśmy się na Grand Place, gdzie mogliśmy w miłej atmosferze spędzić trochę wolnego czasu. Niestety nie trwało to zbyt długo, ponieważ następnego dnia rano mieliśmy wyruszyć na całodniową wycieczkę. Najpierw odwiedziliśmy turystyczne miasteczko Oostende. Pogoda nam niestety nie dopisała, więc spacer wybrzeżem Morza Północnego nie trwał długo. Mieliśmy okazję spróbować charakterystycznych potraw z owoców morza. Następnie udaliśmy się do Brugii.

Zobaczyłyśmy wiele zabytków takich jak: kościół Notre Dame z XIII-XVI w. (w środku rzeźba Michała Anioła Madonna z Dzieciątkiem), ratusz (Stadhuis) z XIV wieku, Bazylika Świętej Krwi (Heilig-Bloed Basiliek) z XII wieku, która posiada fiolkę z krwią Chrystusa i wiele innych ciekawych miejsc. Ostatnim miastem, w którym byliśmy była Gandawa – miasteczko najczęściej odwiedzane przez turystów. Przewodnik oprowadził nas po zamku Gravensteen z IX-XII wieku, klasztorze św. Piotra i ruinach klasztoru św. Bawona oraz romańsko-gotyckim kościele św. Mikołaja. Do hotelu dotarliśmy zmęczeni i ciekawi następnego dnia. W poniedziałek po wymeldowaniu ze schroniska udaliśmy się na kilkugodzinną wycieczkę po Brukseli. W tym czasie mogliśmy usłyszeć wiele ciekawych historii o różnych dzielnicach europejskiego miasta. Przewodnik opowiedział nam kilka ciekawostek o samej stolicy Belgii i znanym na całym świecie symbolu miasta Manneken Pis, czyli figurce siusiającego chłopca z 1619 roku.

Żeńskim odpowiednikiem chłopca jest Jeanneke Pis figurka z 1987 roku. Kolejną atrakcją było Atomium. Zbudowane z okazji Expo 1958, 103-metrowej wysokości model kryształu żelaza (powiększonego 165 miliardów razy).

Punktem kulminacyjnym wycieczki było zwiedzania Parlamentu Europejskiego oraz spotkanie z Panem Posłem Zbigniewem Kuźmiukiem. Na początku wizytatorka przedstawiła nam strukturę Komisji Europejskich. Następnie mieliśmy okazję posłuchać obrad na głównej sali konferencyjnej, zwiedzić resztę Parlamentu i zobaczyć biura niektórych polskich posłów. Naszą wizytę zakończyła rozmowa z eurodeputowanym. Opowiedział nam o swojej roli w Parlamencie, zarobkach i wielu innych ciekawych sprawach. Zadowoleni z upominków od Pana Kuźmiuka udaliśmy się do autokaru, po czym późnym wieczorem wyruszyliśmy do Polski.